Discman.reismee.nl

Dag 16: vele kilometers en de Grand Canyon

Vandaag zou een lange dag worden. We hadden een bezoek aan de Hoover Dam gepland, om daarna via een stuk Route 66 naar de grand canyon te rijden om daarna te overnachten in Page, Arizona. We stonden om 6u op, om 7 uur weg te rijden. Alles weer in de Camaro geladen en op naar de Hoover Dam, een rit van zo'n 37 mijl, dus ongeveer 50 minuten. We hebben gezien dat Las Vegas echt 24/7 is, want het was niet makkelijk de stad uit te komen.

Richting Hoover dam was maar een klein stuk, al was het een indrukwekkend landschap. De Hoover dam is een indrukwekkend bouwwerk en met de opkomende zon een prachtig gezicht. erg lang zijn we hier niet gebleven. Onze volgende stop zou het begin zijn van het stuk Route 66 wat we zouden rijden. Kingman, Arizona. Een rit van 76 mijl, een uur en een kwartier. Het plaatsje had zeker wat weg van een oud dorpje, ik vergeleek het een beetje met het dorpje uit Cars. We hadden langs de weg een schattige Amerikaanse Diner gevonden. Het was inmiddels 10 uur, dus tijd voor ontbijt. Na het ontbijt was het tijd voor de Route 66. Om eerlijk te bekennen was het eerste stukje niet zo indrukwekkend. Na een half uurtje was het even tijd om te tanken en hebben we geruild van bestuurder. Eigenlijk gelijk na het tankstation viel ik met m'n neus in de boter. Want t was mijn beurt om te rijden en de Route 66 werd nu echt route 66. Leuke bochten, bergen en dalen. Al was t voor Sander natuurlijk ook leuk, want hij kon volledig van het uitzicht genieten. De rit van Kingman naar Grand Canyon zou de langste van de dag worden, ongeveer 195 mijl, een ruime 3 uur.

Rond kwart over 2 kwamen we aan bij de Grand Canyon. We verwachtte gelijk de diepe kloof te zien, maar dat was niet helemaal waar. We kwamen eerst via het nationaal park binnen, wat meer op een bos leek dan op een plek waar een van de mooiste natuurverschijnselen ter wereld bevindt. We hebben eerst het visitors center bezocht waar een mooie natuurdocumentaire werd getoond. Daarna was t tijd om te gaan hiken. Al vrij snel kwamen we bij de canyon aan. We vielen allebei even stil. Wat is dit prachtig zeg!! Het was een zeer heldere dag, wat vrij zeldzaam schijnt te zijn, dus we konden erg ver kijken. Wat een vergezichten. En wat bijzonder dat de toppen net tafels zijn. Geen bergtoppen, zoals andere gebergten. Na het eerste uitzichtpunt zijn we een stuk doorgelopen. Bij het tweede uitkijkpunt bevond zich ook een klein museum. Hier stond bijvoorbeeld een bord waarbij stond dat, als je geluk hebt, een gebergte achter de canyon kunt zien, wat zo'n honderd kilometer verderop ligt. Zoals ik al zei was het een erg heldere dag, dus wij konden het zien.

Na de Grand Canyon visitor center zijn we zo'n 22 mijl doorgereden naar een ander uitkijkpunt, de desertview watchtower. Een oude toren, beschilderd door de indianen, wat weer een ander uitzicht geeft. Het was inmiddels 17:00 en voor mijn gevoel begon het al een beetje koud te worden. Sander begreep niet zo waar k t over had. Maar ik bleek wel gelijk te hebben, want we waren blijkbaar nog een stuk hoger, de lucht was ijler en ongeveer 100 meter van de uitkijktoren lag zelfs nog een restje sneeuw!! Na deze uitzichten werd het tijd voor onze laatste rit van de dag, naar Page, Arizona, waar we overnachten, een kleine twee uur, 110 mijl. We hadden uitgerekend dat we dan lekker om 8u in Page zouden zijn, even snel eten konden halen en vroeg naar bed konden. De TomTom gaf echter aan dat we om 9u in Page aan zouden komen. maar de rit was toch echt maar 2 uur. Na wat puzzelen kwamen we erachter dat Page in een andere tijdzone ligt... Dommies. Dus helaas toch iets minder slapen dan gepland, maar nog steeds lang genoeg. Morgen staat Monument Valley op de planning. Het schijnt erg mooi te zijn, we zijn benieuwd!!

Groetjes Daphne

Anna

Dit lijkt me echt schitterend! Ik ben benieuwd naar al jullie foto's :-)