Discman.reismee.nl

Dag 5: Roadtrip en reünie

Voor de eerste “echte” dag in Hawaii hadden we niks gepland. Connelly en Stephanie zouden druk zijn met allerlei dingen voor de bruiloft regelen, dus waren we vrij om te gaan en te staan waar we wilden. We wilden aan het strand ontbijten, dus liepen we door het nabijgelegen park naar de kust. Bij onze stek zaten wat minder ontbijtmogelijkheden, maar er zat ook een Subway, die breakfast-subs serveerde met ei en bacon. Het was lekker zonnig maar het waaide ook, op een gegeven moment waaide alles van het tafeltje. Gelukkig hadden we het meeste al op en redde Daphne mijn koffie op het nippertje.

Omdat er niks op de agenda stond besloten we eropuit te gaan met onze gehuurde Jeep. We wilden naar Hanauma Bay, daar zou je goed kunnen snorkelen en met een beetje geluk tussen de schildpadden kunnen zwemmen. Helaas kon onze (inmiddels drie jaar oude en tussentijds niet geupdate) TomTom het niet een-twee-drie vinden. Daarnaast hadden we wat onenigheid over de route (ik wilde graag langs de kust rijden maar later bleek dat dat niet kon) dus met wat vertraging waren we onderweg. We probeerden uiteindelijk verschillende adressen en Het eerste adres bleek in een drukke straat ergens achteraf te liggen. De tweede bracht ons al in de juiste richting maar eindigde in een rustige chique buurt, met veel Beverly Hills-waardige huizen. Op een gegeven moment reden we ook nog langs de straat waar je in moest voor Hanauma Bay.. met een bord erbij dat deze dicht was op dinsdag..

Daarna kwamen we echt bij de oostkant van het eiland. We zagen al een aantal strandjes maar die waren heel klein en met weinig zand. Het weer was ondertussen wat bewolkter en onstuimiger dus dat werd hem niet. We merkten wel dat we op de juiste weg zaten dus reden we de weg door. We zagen al snel een mooi uitkijkpunt over de zojuist gepasseerde baai, en over de heuvel zagen we een nóg mooier uitzichtpunt met rotsen en klotsende golven. Na nog een uitzichtpunt reden we door het landschap naar de voor ons laatste uitkijkpunt, met veel groen en veel blauw water. Het zonnetje was inmiddels teruggekeerd maar Mika was het autostoeltje helemaal zat, dus besloten we terug te gaan.

Inmiddels kregen we Bob te pakken, die verbleef in het hotel waar Connelly en Stephanie verbleven. We besloten hem in de lobby op te zoeken, terwijl Dave en Anita de buurt gingen verkennen. Bob had Mika immers nog niet ontmoet. Daarna was het inmiddels etenstijd, dus gingen we op zoek naar een leuk tentje. We zagen een food court in de buurt, maar dat bleek precies te zijn wat er stond: een verdieping in een winkelcentrum met alleen maar eten, voornamelijk fastfood. Dat was niet wat we zochten dus besloten we maar naar het Hard Rock café te gaan, die toevallig vlak naast ons hotel zat. We moesten wel even wachten maar daarna hebben we heerlijk gegeten.

Daarna was er een happy hour gepland bij het hotel van Steph en Conn. Mika was erg moe, dus die hebben we in het hotel gelaten bij Anita en Dave. Papa en mama hadden dus een avondje hun handen vrij. Daar waren de anderen ook al en hebben we ook weer oude bekenden gezien en gesproken. We hebben daar de avond afgesloten met een paar drankjes en gezelligheid. Morgen weer een leuke dag voor de boeg, wellicht wel Mika’s eerste keer op het strand!

Groetjes Sander

Re

Wie is Bob?

Jeroen

Klinkt goed allemaal. Veel plezier. Hoe rijdt de Jeep=

Sander Daphne

Hihi, Bob is een oud-schoolgenoot van Daphne die we de vorige bruiloft in Palm Springs ook al zagen. De Jeep rijdt als een Jeep, stevig maar doortastend. Als een mini-vrachtauto ?