Discman.reismee.nl

Dag 10: vroeg op, ananassen en het winkelcentrum wat een winkel werd

We hadden deze dagen van meerdere mensen gehoord dat de zonsopgang op Hawaï echt schitterend is. Maar het is er steeds niet van gekomen deze te bekijken. Aangezien onze laatste ochtend zonder haast was aangekomen hadden we besloten dat we deze ochtend vanaf onze patio de zonsopgang zouden bekijken. Het lukte iedereen om vroeg uit de veren te komen (vooral met in het achterhoofd het vooruitzicht hier weer in te mogen) en we hebben gekeken. Er was weinig gelogen. Hoe hoger de zon kwam, hoe stralender het werd.

We hebben vervolgens allemaal weer even lekker geslapen. De middag zouden we gebruiken on de Dole plantage te bekijken. Dole ken je wellicht wel van de bananen en de ananassen. Op het terrein kon je de plantages bekijken en werd je met een treintje rondgereden. Uitgestrekte velden vol ananassen, bananen en ander soort fruit trokken aan ons voorbij, terwijl een stem ons de historie van de plantages en de harvest technieken vertelde. Na afloop was het tijd om ook wat te eten. We hebben heerlijk ananasijs gegeten.

Daarna nog even doorgereden naar het winkelcentrum. Hier wilden Sander en ik ook nog even kijken aangezien wij nog weinig winkels van binnen hadden gezien. De teller kwam alleen niet veel hoger. De eerste winkel die we zagen heette Ross’ dress for less. Nou, less was het zeker. (Voorbeeldvraag: Mika koopt 5 rompers. Ze zijn van het merk Puma. In een Puma winkel koop je dit setje voor 48 dollar. Voor hoeveel heeft Mika deze rompers gekocht? Het antwoord vindt u in een paar zinnen.) We hebben hier een hele tijd doorgebracht. Uiteindelijk vertelde ons verstand dat we wel genoeg hadden, en bovendien ook niet te laat naar bed konden. Morgen moeten wij weer om 4u op. Dan verlaten we Hawaii en gaan wij naar de Bay area.

Groetjes Daphne.

(Ps; nee ik was t niet vergeten hoor. Het was 8 dollar)

Sonja

Een soort primark, fijn dat jullie weer een fijne dag hebben gehad, en van een mooie zonsopgang hebben genoten veel plezier verder.