Discman.reismee.nl

Dag 13: de eerste kennismaking met San Francisco

Vandaag waren we wel vroeg uit de veren want vandaag gaan we naar San Francisco! Ook was het inpakken geblazen voor Anita en Dave want zij zouden intrek nemen in het hotel dat Anita voor ons geboekt had. Wij zullen daar later deze week naartoe gaan, zodat we nog wat quality time met Will en Mary Ann konden hebben. Na de nodige breakfast cereals naar binnen te hebben gewerkt gingen we op weg.

Na een rit van een uur en een kwartier, waarbij we de nodige mooie omgevingen en toeristische spots zagen, kwamen we in downtown SF aan. Daphne stuurde ons vakkundig door de drukke straten van San Francisco en reed ons de parkeergarage in waar we de auto voor vandaag zouden stallen. Het hotel, het Berisford Arms, lag twee straten terug, dat betekende dus twee straten omhoog met koffers, tassen en kinderwagen. Nadat Dave en Anita geinstalleerd waren, gingen we naar Union Square. Aan de zuidkant van Union Square lag de opstapplaats van de wereldberoemde Cable Cars. Na een snelle hap bij de burger king besloten we een cable car te nemen. Die wagens reden van Downtown SF naar Fishermans’ Wharf waarbij hij telkens op en neer ging door de heuvelachtige straten van SF. We kregen mooie uitzichten voorgeschoteld maar ook een takkeherrie van de stokoude trams, waar, je raadt het al, Mika gewoon doorheen sliep. Daar aangekomen bleken er een hele hoop werven naast elkaar te liggen. De eerste was een historische werf met historische schepen. Daar vanaf zag je al Alcatraz en de Golden Gate bridge liggen. Na deze werf besloten we naar het oosten te lopen op zoek naar andere beroemde werven. Halverwege kwamen we de hoofdwerf tegen, waar ook het beroemde teken van Fishermans’ wharf te zien was en vele restaurantjes waar ze Clam Chouwder verkochten. Daarna liepen we nog verder door, naar Pier 39. Dit was de meest toeristische pier, met winkeltjes, eettentjes en entertainment. We liepen over deze pier heen helemaal naar het einde, want daar lag de verzamelplaats van de zeeleeuwen. Deze stonken niet zo erg als in Monterey, gelukkig.

Het begon al laat te worden en wij zouden bij Will en Mary Ann eten. Dus namen we cable car terug naar Union Square. Daphne, Mika en ik vertrokken weer naar Morgan Hill, terwijl Anita en Dave achterbleven in SF.

Terug in Morgan Hill waren Will en Mary Ann aan het eten begonnen. Ze maakten gepaneerde kipfilet, met rijst en verse spinazie overgoten met Japanse curry, wat erg lekker was. Na het eten legden wij gauw Mika op bed waarna we een spelletje Game of Thrones Catan hebben gespeeld. Om 0:00 was het toch echt bedtijd voor iedereen. Morgen pakken wij onze spullen om ons ook naar SF te begeven.

Welterusten!

Groetjes Sander