Discman.reismee.nl

Dag 15: Sightseeing in San Francisco

We hadden besloten dat onze huurauto een beetje een sta-in-de-weg werd. De auto had iedere avond een (dure en beveiligde) parkeerplek nodig, want we zaten aan de rand van een slechte buurt. Bovendien kon je de meeste plekken lopend komen, met openbaar vervoer of met Uber. Dus hadden we vandaag nog een volle dag met de auto gepland, voordat hij bij een Budget-filiaal vlak bij ons hotel werd ingeleverd.

‘s ochtends aten we wat croissantjes, muffins, pastries en wat watermeloen in het hotel. Toen pakten we onze Dodge Grand Caravan en gingen door de stad. De eerste stop was Alamo Square, met een park op een heuvel met aan een kant de “Painted Ladies”, zes typische huisjes in verschillende kleuren die erg mooi waren. Bovendien had je door de heuvel een mooi uitzicht op de skyline van SF.

De rit leidde ons via het gemeentehuis, waar we verder niet bij stopten maar wel een mooi gebouw was, naar Lombard street. Die straat loopt in de breedte over een groot deel van San Francisco maar een heel klein deel staat bekend om zijn heel erg steile kronkelweg. Het was even zoeken maar op een gegeven moment stonden we onderaan de weg met een mooi zicht op de kronkels, en de steile weg waarin de straat in overliep.

Daphne leidde ons vervolgens (het meeste deden we met een kaart in onze handen) richting de Golden Gate Bridge. Het was een zonnige dag maar helaas gooide “Karl” (de bijnaam die de lokale bevolking aan de dikke mist die van zee komt, geeft) roet in het eten. Bij de brug waaide er een dik pak mist over de brug, zodat mooie kiekjes niet mogelijk waren. We reden over de brug en namen de eerste afslag naar een “Vista Point”. Daar maakten we wel wat foto’s (af en toe zag je de bovenkant van de pijlers) en liepen we voor een deel de brug op.

Een beetje klaar met de mist, reden we naar een nabijgelegen plaatsje aan het water, Sausalito. Daar liepen we wat rond en aten we een broodje in een “Italiaanse” zaak op zijn Amerikaans. Hier was trouwens geen mist dus konden we nog net Alcatraz zien. Na ons broodje probeerden we nog naar een ander Vista Point te rijden, aan de kustkant van de weg, maar ook hier geen zicht op de brug dus reden we terug naar ons hotel en leverden de auto in.

De happy hour in ons hotel was nog bezig, dus pakten we een crackertje met kaas, wat borrelnootjes en een wijntje mee. Daarna moest Mika in bad (dat was na een paar dagen zonder wel weer nodig). Daphne was wat moe dus die bleeft in het hotel, terwijl Dave, Anita en ik op jacht gingen naar schoenen. We waren nog niet bij de Niketown vlakbij ons hotel geweest, dus dat werd de eerste stop. In de zes etages tellende vestiging vond Dave een mooi paar. We zijn nog door de stad gelopen, waarbij we nog wat winkels bezochten, maar inmiddels was het wat laat geworden dus haalden we bij een broodjeszaak wat broodjes voor in het hotel. Daarna naar bed, want morgen wordt een drukke dag. Dan komen Will en Mary Ann richting SF om ons wat lokale hotspots te tonen!

Groetjes, Sander