Discman.reismee.nl

Dag 3: Naar het strand

De eerste paar dagen waren best heftig, op hun eigen manier, dus was het tijd voor wat ontspanning. Oftewel, een dagje naar het strand. Na het ontbijt reden we naar een Target om nog wat boodschappen te doen, zoals strandlakens. Daarna was het op naar Venice beach... Maar al snel bleek dat wij niet de enigen waren met dat idee. Het was even zoeken naar een parking lot waar de prijzen nog enigszins te doen zijn. De eerste plekken zijn zo'n 10 dollar voor een dag, wanneer die vol zijn moet je op andere parking lots parkeren. Daar kunnen de prijzen soms oplopen tot 40 dollar per dag(!). Het duurde bijna een uur voordat we een plekje hadden en dan hadden we nog geluk ook, want vlak daarna "sloot" deze parking. maar goed, we hadden een plekje dus op naar het strand!

Het was erg warm (25 graden?) dus gingen we meteen op het strand liggen. Het water liep even tussen de voeten door maar was wel erg koud. Na een paar uur pakten we onze spullen op en lopen over de boulevard van Venice. Het deed een beetje Spaans aan, veel shops met allerlei prullaria, veel muzikanten en artiesten met hun kunstwerken. Maar ook demonstranten die het woord Gods verspreiden. Na een aardig stukje gingen we terug naar de auto. De strandspullen lieten we in de auto achter om vervolgens met de taxi naar de Santa Monica Pier te gaan. De bekende pier met zijn parkeerplaats, pretpark en restaurantjes bleek een stuk groter dan gedacht. Na twee taco's van Taco Bell (hoe kan het ook anders) gingen we naar het einde van de pier om, met muziek van straatmuzikanten op de achtergrond, de zonsondergang te bekijken. Helaas gooiden een aantal wolken wat roet in het eten. Toen het donker was gingen we nog naar een winkelcentrum in de buurt om wat te eten, en om de Disney Store te bekijken. Wat tot nu toe opvalt, is dat Los Angeles niet bepaald goedkoop is... Maar de Disney Store was dat weer wel. Daarna terug naar de auto, met de bus dit keer. Een buskaartje is een dollar, dus dat is goed te doen. Toen weer terug naar het motel, want ondanks de ontspanning was het toch weer een lange dag. Onze tv heeft ook sportzenders met Formule 1, dus nu maar even kijken hoe Max het doet.

Groetjes Sander

Anna

25 graden, bah, veel te warm! Ben ik effe blij dat ik lekker in Nederland zit :-p

Nadine

Veel plezier lieverds. Ik geniet helemaal mee met jullie. Wat een prachtig land is het toch ????

Haha spijt

Nadine

Grr. Spijtig eerst mijn smiley omzetten in een paar vraagtekens en dan halverwege op opslaan drukken. Ik hou het er maar op dat het hier vroeg is.

Andrea

Inderdaad Nadine. Dat gebeurde mij ook, dat van die vraagtekens en die smiley! Echt lullig!

Cindy

Zo leuk dat ik al die verhalen herken, haha. Ja, bij deze Pier is die in Scheveningen echt peanuts... Ben benieuwd wat de volgende dag brengt!

Anja en Henk

Net een beetje bij gelezen! Jullie hebben al veel gezien en leuke dingen meegemaakt. Leuk om te volgen! Eerst lezen en dan de foto's kijken!