Discman.reismee.nl

Dag 4: Living the American life

Vandaag was een dag waarbij we eigenlijk opgingen in het normale dagelijkse leven van de Amerikanen aangezien we niet echt specifieke toeristische dingen hebben gedaan. Vandaag was Sander de baas. De afgelopen twee dagen waren een beetje door mij gepland en geregisseerd, omdat ik steeds zo vroeg wakker was. Ik vond het ook wel eens leuk om "verrast te worden" dus de regie lag bij Sander. Na het ontbijt zijn we naar Beverly Hills gereden. Dit was nog best een karwei, aangezien de LA Marathon vandaag werd gehouden. In deze hitte!! We hebben nu uitgevonden hoe we Fahrenheit naar Celsius kunnen omrekenen. Het blijkt al twee dagen geen 25 maar 30 graden te zijn!!

Na de lopers te hebben aangemoedigd hebben we Rodeo drive bekeken. Bekeken, niets gekocht. Al was het wel weer leuk om plekken uit GTA 5 te herkennen (Voor de kenners, de eerste Heist, bij die juwelier vond hier plaats). Ook hebben we de Louis Vuitton, de Gucci en de G Star bekeken. Bij deze laatste kon ik nog tourguide spelen. Een van de medewerkers zou over een paar weken naar Amsterdam gaan dus vroeg om wat tips. Na deze winkelstraat hebben we een autorit gemaakt door de bergen van Beverly Hills. Wat een huizen staan hier. En wat een mooie uitzichten! De autorit gaf bij elke bocht weer andere vergezichten en mooie huizen. En voor Sander weer even de kans om zich als een echte coureur door de bochten te manoeuvreren. Na de bergen was het weer even tijd voor de stad. We hebben weer even Hollywood Boulevard aangedaan om het Chinese Theatre en nog even wat winkels te kijken. Onze missie was een shirt van de LA Lakers, aangezien we vanavond naar een echte NBA basketbalwedstrijd zouden gaan. We hadden al gauw een sportwinkel gevonden, waar ze naast LA Lakers shirts ook Football jerseys in de aanbieding hadden. Ik heb mijn kans gepakt en een shirtje van de 49ers meegenomen. (Grootste kindermaat, met Patrick Willis, die met pensioen is, maar who cares, go Niners!!!)
Na deze winkeluurtjes en een late lunch bij de Subway was het tijd om richting downtown LA te rijden om naar het Staples Center te gaan. We hadden thuis al kaarten gekocht voor deze wedstrijd. Bij gebrek aan NFL Football wedstrijden hebben we voor een basketbal wedstrijd gekozen. We wilden toch wel graag een professionele wedstrijd meemaken. Helaas doen de Lakers het in de competitie niet zo goed, en staan de tegenstanders, de Atlanta Hawks vrij stevig bovenaan in de competitie, maar we hadden er vertrouwen in. De hele sfeer deed al heel Amerikaans aan, met vele restaurants in de catacomben en de wedstrijd die geopend werd met het volkslied. Niet om aan te horen. Wie het toch aandurft, check Facebook. De wedstrijd was echt erg spannend. Ze hebben wel de hele tijd achter gestaan, maar hielden het tot de allerlaatste seconde spannend. Het viel me wel op dat er toch minder geluid wordt gemaakt tijdens de wedstrijd dan bijvoorbeeld bij ADO Den Haag. Al werd dat in de laatste secondes van de wedstrijd wel helemaal goed gemaakt. Helaas is is de wedstrijd verloren met 91 tegen 86. Maar wat was het leuk om zoiets een keer mee te maken. Lets go Lakers, Lets go!!
De avond hebben we afgesloten in een sportbar met een biertje en nachos. Alvast denken aan de komende dagen. Morgen brengt onze Camaro ons naar Palm Springs, waar we een week zullen verblijven, in een huis met Will en Mary-Ann. Nog 5 dagen tot de bruiloft... spannend!!
groetjes Daphne

Anna