Discman.reismee.nl

Dag 6: Joshua Tree National Park

Vandaag zijn we de dag lekker rustig begonnen, na alle drukte van gisteren. Ondanks dat de meisjes al vroeg wakker waren en op zoek waren naar ons, hebben we tot 9 uur kunnen uitslapen. De moeder van Mary-Ann had al ontbijt klaargezet. Het is een hele lieve en een bijzondere vrouw, maar ze biedt je ongeveer 25 keer per dag eten aan. Als je niet compleet duidelijk maakt dat nu toch écht geen honger meer hebt, zorgt ze ervoor dat er kippetjes gebraden worden, eieren gebakken worden, nachos op tafel staan, fruit op tafel staat. Zelfs een uur voor dat we naar de BBQ van Will zijn grootouders zouden gaan kwam er ineens KFC op tafel. verhongeren zullen we dus zeker niet.

Na het ontbijt ging Mary-Ann naar een spadag met haar nicht, wij hadden met Will, Junior, Will zijn vader en vriendin een bezoek aan Joshua Tree op de planning staan. We zijn eerst nog even richting downtown Palm Springs gereden om wat dingen voor de bruiloft te regelen en broodjes te halen. Daarna de autorit richting Joshua Tree. Zelfs de rit ernaartoe was indrukwekkend. Op de route lagen allemaal leuke woestijndorpjes waar je ter plekke een Western zou kunnen opnemen.

Joshua tree was zeer indrukwekkend. We hebben eerst een stuk met de auto gereden en gestopt bij een mooie rotsformatie. De jongens waren, zoals jongens betaamd, al vrij snel bovenop alle rotsen geklommen (Sander, als je nog één keer beweerd dat je hoogtevrees hebt, ik heb nu foto's die het tegendeel bewijzen hihi ;-). Bij de tweede stop hadden we een mooie route gevonden waar we konden hiken. Het was niet extreem warm, dus we gingen ervoor. Het pad bracht ons bij Barker Dam, een kleine oase in het park waar vroeger de indianen hun kuddes lieten grazen.

Na het hiken hebben we gebarbequed bij de grootouders van Will. Dat was weer erg gezellig. Elke dag komen er nieuwe mensen bij en elke dag wordt gezelliger. Het plan was om vanavond naar een karaokebar te gaan, maar door de wandeling waren we allemaal erg moe. Dus vanavond wordt het nog even relaxen met Kolonisten van Catan ( ja zelfs hier houden we spelletjesavond) en morgen gaan we karaoke. Tot morgen!!

Groetjes Daphne

Anna

Jaja, wel bijhouden die spelletjes skills...