Discman.reismee.nl

Dag 11: traag dagje

Vandaag was een traag dagje. We hebben letterlijk toen we opstonden afscheid genomen van Stephanie en Connelly, die er vandoor gingen, terug richting Dallas. Ze wilden er al vroeg tussenuit knijpen, dus hadden ze een briefje achtergelaten, waarin veelvuldig werd gerefereerd aan de Nederlandse muziek die we hem lieten horen. De rest die overbleef kwam langzaam op gang. Ook kwamen de ouders van Mary Ann langs om afscheid te nemen. Toen we eindelijk met zijn vijven klaar waren (Daph en ik, Will, Mary Ann en Bob) gingen we iets typisch Amerikaans doen: brunchen bij het hoog aangeschreven maar niet eens overdreven dure LULU. Het was erg druk, want het is zondagochtend en ondertussen is in de buurt het tennistoernooi van Indian Wells aan de gang. Voor zo'n 20 dollar namen de meesten van ons een klein driegangenmenu. Daarbij waren de gerechten echter zó gevuld dat we eigenlijk aan een hoofdgerecht genoeg hadden. Ook even wennen zijn de oneindig (lijkende) refills. De heren hadden allen koffie, maar Daphne en Mary Ann zaten aan de Mimosa's. Die werden allemaal goed bijgevuld.

Na het eten gingen we de dag plannen. Daphne en ik moesten nog naar het Desert Hills Outlet Center voor een belangrijke boodschap. Daarnaast hadden we nog een geldig kaartje voor Joshua Tree National Park, dus daar wilden we ook best heen. Eerst gingen we echter Will's moeder halen, die ook mee wilde. Daar aangekomen duurde het even voor ze mee ging, want ze was de sleutel kwijt. Toen gingen we nog even bij Will zijn familie van zijn vaders kant langs, opa Harold en oma Judy, haar zus Donna en diens man Bob. Toevallig was daar net familie van Will langsgekomen. Lekker even bijkomen van het warme weer met wat ijswater en zelfgemaakte koekjes. Inmiddels was het alweer laat in de middag, dus maar snel naar de outlet. Daar reden we heen met twee auto's, waarbij de drie dames bij mij in de Camaro zaten. We reden met open dak over de snelweg... Dat bleek niet zo'n goed idee. Tijdens het meezingen met de muziek slikte Daph nog een vlieg in...

Bij de outlet aangekomen gingen we direct naar de Converse-store om speciale schoenen met een eigen design te laten maken. Dat nam wel even in beslag, dus gingen we ook even in andere winkels kijken. Toen de schoenen eindelijk klaar waren na zo'n anderhalf uur, was het te laat én was iedereen te moe om nog naar Joshua Tree te gaan. Het werd ook al donker dus erg veel zouden we niet zien. Dus gingen we naar een fastfoodketen: de In-'n-Out, een zaak gespecialiseerd in... Patat en hamburgers. Erg groot is hun menu niet, maar ze nemen de kwaliteit van hun eten erg serieus. Naast de lekkere cheeseburgers hadden ze ook "animal fries", frietjes met daaroverheen kaas, uitjes en hamburgersaus. Erg lekker.

Nadat we afscheid hadden genomen van Will zijn moeder die morgen terug naar Nederland gaat, was het toch nog even tijd voor ontspanning met een spelletje Settlers of Catan. Ondertussen heeft Bob het voor elkaar gekregen dat hij langer kan blijven, dus hij gaat morgen ook mee naar Disneyland! Althans, we gaan eerst naar California Adventure, een attractiepark dat vastzit aan Disneyland en iets meer op volwassenen is gericht. Daarna zal Bob met Will en Mary Ann richting San José gaan.

Al met al dus een iets trager dagje, maar dat mag best na zo'n drukke week. En morgen wordt het ook weer druk!

groetjes Sander

Anna

De schoenen zijn echt fantastisch!