Discman.reismee.nl

Dag 13: Disney Land!

Wow, wat een dag was het weer. We liggen inmiddels lekker met de voeten omhoog op bed, want vandaag was weer een dag met nog méér kilometers in de voeten dan gisteren. Vandaag was het namelijk tijd voor Disney Land!

De dag begon om 6:00, want om 7u mochten we al het park in. Als hotelbezoekers kregen we namelijk een uur eerder toegang dan de rest. Samen met nog honderden hotelgasten, dat wel. We hadden gisteravond al een heel plan bedacht. Door gebruik te maken van zogenaamde Fast Passes kun je een kaartje halen, waardoor je een uur later terug kan komen maar véél minder lang hoeft te wachten. De eerste stop was Space Mountain, waar gelijk duidelijk werd dat de Fast passes pas om 8 uur werden gegeven... Dus maar gewoon in de rij, die was nog niet zo lang. Daarna wilden we naar een ander deel van het park, maar dat was nog afgesloten... Die vroege toegang helpt dus niet zo veel. Toen we er eindelijk in mochten, wilden we Fast passes voor Indiana Jones the ride. Daar kwamen we erachter dat een van de kaartjes geen Fast passes wilde geven. Dus terug naar de ingang en ons beklag doen, waardoor we een Fast pass voor de hele groep kregen! De rest had echter wel al Fast passes. Toen ze die wilden gebruiken en al ver in de rij stonden... Ging de attractie stuk! Helaas, gisteren waren er ook al een aantal attracties stuk (of gingen stuk) en nu weer. Gelukkig kregen we weer nieuwe Fast passes, ook voor andere attracties.

Inmiddels was het in de middag en hadden we wat andere attracties gedaan. We waren toch wel erg moe na het vroege opstaan, dus besloten we om terug naar het hotel te gaan. Eigenlijk om aan het zwembad te liggen, maar het werd een uiltje knappen. Anderhalf uur later gingen we terug naar het park voor ronde twee! Het was gelukkig al rustiger en we hadden de Fast passes. De Indiana Jones-ride was ook weer gemaakt, en die bleek aardig spectaculair! 'S middags hebben we ook nog een parade met vele praalwagens door Main Street USA zien rijden, hebben we het Innoventions paviljoen bezocht met o.a. Iron Man en een hoop technische hoogstandjes, en 's avonds hebben we genoten van een prachtige en kleurrijke vuurwerkshow. Die op de muziek ging, natuurlijk. Al met al hebben we de hele dag toch een hoop attracties gedaan. Pinocchio, Star Tours, Buzz Lightyear's Astro Blasters, Big Thunder Mountain Railroad, de Jungle Cruise (met tourguide Reece die meer woordgrappen maakte per minuut dan wie dan ook), Autopia, It's a small world, Pirates of the Caribbean, Haunted Mansion, Alice in Wonderland, Roger Rabbit's Car Toon Spin, en we eindigden de dag met de attractie waarmee we begonnen: Space Mountain.

Voor mijn gevoel was alles wat kleiner en misschien ook langzamer dan Disneyland Parijs (maar goed, volgens mij was ik toen ook 12), maar de aankleding van het park en vooral de attracties was erg bijzonder en goed gedaan! Van de bewegende robots met projecties erop, het personeel die vaak volledig in rol blijft tot en met de attracties zelf, die vaak leken alsof je gewoon in de film of in het sprookje zat. Van de hobbelende Jeeps van Indiana Jones tot de prachtige locaties in 3D bij Star Tours... Helemaal top!

Daarna waren we allemaal, ondanks het dutje, keihard gesloopt en kwamen we ook die man met de hamer tegen. Dus terug naar het hotel, waar een ieder moe maar voldaan op bed stortte...