Discman.reismee.nl

Dag 16: Hello, we’re locals

Vandaag stond de laatste volle dag op de planning. Het is zaterdag dus Mary Ann en Will zouden ons komen vergezellen en rondleiden. We hebben snel weer even iets ontbeten in het hotel en zijn naar hun hotel gelopen, aangezien dat op Union Square zat.

Ze hadden enige vertraging dus wij hadden nog even de tijd om iets leuks te doen. Toen wij op het dak van Macy’s hadden gegeten hadden we gezien dat aan de buitenkant van het hotel liften zaten die tot de 32e verdieping gingen. Hier zijn we dus nog even snel ingedoken. De 32e gaf een prachtig overzicht over Union Square, het financial district en de baai.

Eenmaal beneden waren Will en Mary Ann ook gearriveerd. Dave en Sander bestelden een Uber en Anita, Mika en ik reden mee met Will en Mary Ann. Onze eerste stop was the Mission district. Dit is het hippe gebied van SF waar je weinig toeristen ziet. De eerste stop was voor een breakfast muffin. Een hartige muffin met een zachtgekookt ei in het midden. Echt heerlijk.

De volgende stop was, na een paar detours in leuke winkels, een straatje voor mooie murals (kunstenaars die mooie muurschilderingen met graffiti hadden gemaakt). Zo mooi en artistiek. Mary Ann wilde erna nog even bij een nieuwe winkel langs, Everlane, die normaal alleen via Internet verkoopt. Helaas stond daar een rij van een uur, dus dat hebben we overgeslagen.

Mika had inmiddels honger dus we moesten op zoek naar een café. Sander had al een chocoladebar gespot dus daar zijn we naar binnen gegaan. De meesten hebben een klein kopje warme chocolademelk genomen, wat gemaakt was van gesmolten chocolade. We hebben nog even gekeken in de piratenwinkel (ja, echt) en zijn toen weer teruggelopen naar de auto om naar de volgende wijk te gaan.

Dave wilde zo graag een muziekwinkel bezoeken. Will en Mary Ann wisten er wel een. We belandden bij Amoeba’s in de wijk Haight-Ashbury, een grote recordstore. Voor de deur hadden we nog even een weerzien met Edward en Jenivee, die we ook destijds hebben ontmoet op de bruiloft van Mary Ann en Will. We hebben het moment even vastgelegd en zijn toen de winkel ingegaan. De dames hadden het na 10 minuten wel gezien en zijn alvast naar Mary Ann’s favoriete noodlerestaurant gelopen. Echt heerlijk.

Het was even tijd voor pauze. Mary Ann en Will moesten haar nicht nog even oppikken op het vliegveld en dat kwam ons wel even goed uit. We moesten immers ook nog wat koffers pakken. Het was tijd voor onze laatste avond. Oorspronkelijk stond er nog een wandeling door China Town op de planning, maar Karl, de mist die 95% van de tijd over de stad hangt, gooide wat roet in het eten. Het was namelijk koud en we hadden honger dus werd het pizza in downtown SF.

Dave en Anita vonden het mooi geweest en gingen terug. Wij gingen nog even met de nicht van Mary Ann, haar dochter en onze lieve vrienden nog even een toetje eten. Rond half 12 was het voor ons toch ook echt tijd om afscheid te nemen. Mika sliep hier uiteraard doorheen maar voor ons was dit toch wel weer een dingetje. Het blijft dubbel om vrienden aan de andere kant van de wereld te hebben. Het is een super vakantie mogelijkheid, maar je ziet elkaar eigenlijk gewoon te weinig. We hebben er weer onwijs van genoten.

Om 0:00 waren we terug in het hotel. Om 5u zou onze wekker gaan, dat betekende dus 4 uur slaap. Want waar we op de valreep nog even achter kwamen dat dit weekend de klok een uur vooruit ging. Dat had een stunt geweest!

Morgen staan onze laatste drie vluchten op de planning. Van San Francisco, via Dallas en Minneapolis terug naar Amsterdam.

Groetjes Daphne

Ant

Goede reis en welkom thuis. Ik heb weer genoten van jullie verhalen.

Sonja

Geweldig weer zo'n mooie reis, dat iedereen er maar van genoten heeft..