Discman.reismee.nl

Dag 0, daar gaan we weer

*tik tik tik* “doet ie t? Ja hij doet het!!”

Daar zijn we weer! Inmiddels weer 5 jaar verder. De discmanclan is verder uitgebreid, en klaar voor een nieuw avontuur. Dit keer met niet twee, niet vijf maar zeven reizigers! De Route 66 ligt klaar voor ons, we hoeven alleen nog maar gas te geven..en een beetje te sturen.

Het idee was om deze reis in november 2020 al te doen. De aanstichter hiervan is Anita, zeer reislustig en had het idee om haar 60e verjaardag op the Mother Road te vieren. Helaas gooide COVID roet in het eten en kwamen we in 2020 niet veel verder dan de Veluwe. Maar nu is het dan toch zover. Het oorspronkelijke reisgezelschap is uitgebreid en bestaat niet uit zes maar uit zeven man (goeie timing, Vigo) maar gaf wel de beperking dat Mika inmiddels leerplichtig is en niet zomaar op vakantie mag wanneer het ons uitkomt.Vandaar dit moment. Rondom de meivakantie.

De filosofie van deze reis is dat we niet de illusie moeten hebben dat we álles kunnen zien. We hebben globaal de route uitgestippeld. Het beginpunt en eindpunt is bekend en er zijn wat highlights die we graag zouden willen zien, zoals Chicago, St Louis, Oklahoma, Albuquerque, de Grand Canyon, Vegas en LA. Verder gaan we het beleven en ervaren. Het eerste hotel is geboekt en een airbnb in Saint Louis.Verder zien we wel.

Dit hele gezelschap propt zich de komende weken ( als het goed is) in een Chevrolet Suburban. Dat brengt wat uitdaging met zich mee op het gebied van minimalistisch pakken. Op een reisblog las ik “leg alles wat je mee wil nemen op bed, en pak daar de helft van in”. Dus met behulp van packing cubes, vacuüm zakken en hopelijk wat wasmachines onderweg, proberen we alleen het hoognodige mee te nemen.

Woensdag de 19e rond het middaguur vertrekken wij naar Chicago. De kids hebben er zin in. Mika vertelt aan iedereen die het maar horen wil dat hij de Route 66 gaat rijden. Vigo kijkt vooral uit naar het vliegtuig. Wij volwassenen zijn vooral opgelucht als straks alle bagage in onze huurauto past. Onze highlights proberen we ook via Polarsteps bij te houden. www.Polarsteps.com/discman voor deliefhebbers, maar de blog hoort er gewoon bij en zullen we trouw bij gaan houden.

Voor nu gaan we de laatste 24u aan voorbereiding in. Nog één keer naar de stad, nog één dag naar school/kdv/werk,nog één keer de bagage checken, nog één keer de lijstjes nalopen. De volgende keer dat jullie van ons horen zal vanuit een andere tijdzone zijn. Bye!!

Groetjes Daphne

Henny Wolvekamp

Een hele fijne vakantie gewenst voor jullie allemaal. Geniet ervan.

Peetoma

Veel plezier en goede reis! Ik kijk uit naar jullie verhalen !

Nura Mačkić

Fijne vakantie.

Anna

Ontzettend veel plezier en een hele goede reis gewenst! Geniet met elkaar ❤️

Daniëlla

Veel plezier en een goede reis ?

Henk en Anja

Lieve allemaal,

Heel veel plezier en geniet in de USA van alle mooie bezienswaardigheden langs de Route 66!!

Maja

Hele fijne vakantie. En vooral genieten ?

Ruud

Veel plezier en Jeroen top hoor in the plane