Discman.reismee.nl

Dag 2: The Windy City

Dag twee werd de eerste volle dag plezier. Voordat we de grote tocht der tochten gaan beginnen hebben we een paar dagen Chicago gepland. Door de Jet lag van de jongens, waren we al half 6 wakker. Missie uitslapen mislukt.. Ze hadden gelukkig wel goed geslapen dus geen ochtendhumeurtjes gelukkig. We hebben de dagplanning dus wat vervroegd.

Eerst maar ontbijten. Vigo is al gewend aan Amerika, of het was de jet lag want hij vroeg om 7u in de ochtend al om patat. We hebben hem maar uitgelegd dat sommige Amerikanen dat misschien doen, maar zijn Nederlandse spijsvertering dat wellicht geen goed idee vindt. Hij koos dus maar voor een bagel.

Het ontbijt is simpel maar lekker Amerikaans. Ons 5jarig fruitmonster nam alleen een appel, oké en een Bagel. Hij moet er dus nog even inkomen.

De eerste stop werd Walmart voor buggy en wat andere benodigdheden en hebben we de eerste Ross’ Dress for Less bezocht voor nieuwe schoenen voor Mika. Die winkelketen kenden we nog van vorige keer. Zoveel leuke aanbiedingen en sommige reisgenoten moest ik echt bijna aan de haren de winkel uittrekken. (Geintje). Hup de Ford weer in om richting Chicago te rijden. Jeroen achter het stuur en ik als navigator.

De garage hadden we snel gevonden. We wilden graag beginnen bij Millenium park. Nou daar stonden we precies onder. Millenium park is een groene oase tussen al het architectonisch geweld. Met in het midden de iconische “bean”. Die hebben we gelijk van dichtbij bekeken. We konden m gelijk als schuilplaats gebruiken want “the Windy City” was deze morgen om te beginnen voornamelijk “the wet city”. Dat was voorspeld, maar jammer was het wel. We hadden een leuke stadswandeling gevonden in één van de reisgidsen maar die hebben we even tot morgen uitgesteld.

We hebben wel een stuk gelopen om de grootste wolkenkrabber van Chicago te bekijken. Qua uiterlijk een simpel gebouw, vergeleken met alle andere gebouwen maar mega hoog. Inmiddels was het zonnetje doorgebroken en hebben we de wensen voor die middag geïnventariseerd. Dave wilde graag een record store bezoeken en ik wilde heel graag een boottocht doen over de rivier. We hebben dus besloten om even los van elkaar de stad te bezoeken.

De boottocht was op een half uurtje lopen. Het was al een prachtige wandeling door het financial district. De boot vertrok om 15:00. Na even zoeken hadden we de pier gevonden. De rondvaart deed een aantal takken van de rivier aan en de hoogtepunten (en dieptepunten) van de geschiedenis en de gebouwen werd verteld. De jongens hebben zich keurig gedragen. Mika heeft de camera ter hand genomen en Vigo heeft gewoon lekker gezeten. Het laatste half uurtje waren ze wel moe en mochten ze lekker even op de telefoon kijken.

De anderen hadden de record store snel gevonden en Dave heeft wat platen gescoord. Ze hebben nog rondgewandeld in het theater district en lekker gewinkeld.

Rond 5u ging het weer regenen en hebben we onze auto opgezocht om richting Niles te rijden waar ons hotel zich bevindt. De jongens crashte in de auto dus die hebben we even snel op bed gelegd voor een powernap.

Toen de boys wakker werden rond half 7 hebben we nog even een belofte ingelast. Het eerste hotel heeft een zwembad dus daar moest even gebruik van gemaakt worden. Het was wel klein en een beetje koud. Maar hé. Een zwembad is een zwembad. Daarna nog even naar downtown Niles voor een pizza. Het restaurant wilde graag voor authentiek Italiaans restaurant doorgaan. Dat was bijna gelukt. Het eten was in ieder geval lekker! Moe maar voldaan heeft iedereen zijn bed opgezocht. Morgen nog een volle dag Chicago en dan begint zaterdagochtend vroeg de eerste etappe.

Liesbeth

Gelukkig allemaal goed aangekomen en al volop aan het genieten!
Klopt het dat ik nog alleen maar foto’s van vorige reizen zie?
Ben benieuwd naar jullie ‘kerstervaring’ aankomende dagen.

Heel veel plezier met zijn allen!

Peetoma

???

Constance Huygens

Leuk weer om te volgen en mooi geschreven.
Veel ervaringen opdoen. En degene die je uit de winkel moest trekken was Sander zeker?

Annemieke

Erg leuk jullie zo te volgen. En wat doen die boys het goed. Heel veel plezier met zijn allen. Groetjes van ons!

Ruud

Leuk hoor om zo mee te reizen

Karin

Wat fijn om dit allemaal te lezen! Heel veel plezier gewenst :)