Discman.reismee.nl

Dag 6: Missouri

Ook vandaag zou weer een lange, volle reisdag worden. We gaan door heel Missouri heen, pakken een klein stukje Kansas mee om in Miami, Oklahoma te eindigen. De vraag was wel, aangezien we een hoop wilden zien, of we daadwerkelijk naar Oklahoma zouden rijden, of dat we nog ergens in Missouri zouden stoppen om te slapen.

Na te hebben ontbeten en het hele kersthuis te hebben opgeruimd, gingen we op weg. Dave reed het eerste stuk. Hij reed ons naar de plaats Eureka, om een stempel voor ons "Route 66"-paspoort te halen bij de Route 66 State Park. Helaas was deze dicht, dus reden we naar het plaatsje Cuba. Door wegwerkzaamheden en daardoor verschillende omwegen kwamen we iets later aan, maar daar stond de op één na grootste schommelstoel ter wereld. Van daar reed Anita via Devil's Elbow, een beruchte bocht in een rivier, naar het Pulaski County vistors center in Waynesville. Onderwijl kwamen we natuurlijk allerlei mooie, klassieke gebouwen tegen, muurschilderingen, verlaten landmarks en meer.

Daarna reed ik, om tijd te winnen, via de Interstate naar Springfield voor de volgende stempel en daarna door naar Joplin. Hier zochten we het visitors center voor een stempel in ons paspoort. Deze zat in het gemeentehuis. Van daar reden we naar links Kansas in, naar Galena. Daar vonden we de cast van de "Cars"-films, met onder andere Takel, Red de brandweerwagen, Luigi, de Sheriff en meer. Bij de "Gearhead Curios" stond Doc, een replica van de Hudson Hornet. Daar vertelde de eigenaar van de zaak, Aaron, van alles en nog wat. De jongens mochten nog met Cars-speelgoed de Destruction Derby naspelen. Uiteindelijk nam hij een foto van ons voor een Amerikaanse vlag, die volledig uit nummerborden was opgemaakt.

Het was tegen het einde van de dag en we zaten al bij Oklahoma in de buurt, dus besloten we door te rijden. We stopten bij een kleine en grauwe McDonalds om te eten en via de wifi twee kamers te boeken bij de Hampton Inn in Miami. Daar gingen na het douchen en badderen de oogjes al snel dicht.

De reisdagen vallen qua lengte toch wat tegen. Zeker omdat je te maken hebt met de snelle route (over de snelwegen, via Google Maps) en de originele route, die we via een aparte app invoeren. Daarmee kan de route zomaar twee keer zo lang worden, dus zoeken we nu steeds een compromis tussen de routes met plekken die we écht willen zien, en gedeeltes die we toch maar links laten liggen.

Ant

???