Discman.reismee.nl

Dag 8: Even rust

Het is nog steeds regenachtig in Oklahoma. Voor hun heel fijn, want Jerry vertelde ons gister al dat ze een hele droge periode achter de rug hebben, met veel natuurbranden. Voor ons alleen niet zo leuk, omdat deze omgeving veel mooie parken en natuur heeft. Maar we zijn ook wel toe aan een dag zonder haast. Dus het is oké.

We zijn na het ontbijt naar een botanische tuin gereden. Helaas was daar ook geen ontsnappen aan de regen, want hoewel de tuin overdekt was, lekte het dak enorm, dus de regenjassen bleven aan. Prachtig was het wel, met leuke waterpartijen, mooie exotische planten, fruit en bomen. Voor Jeroen een groot walhalla dus.

Via een toeristische route door het centrum van Oklahoma City zijn we weer terug gereden naar het hotel. De kleine jongens waren toe aan wat vertier in het water en de rest wilde nog wel even naar de winkels. Na wat uitrazen in het water was het voor de drie Geldmannen even tijd voor een dutje. Al lukte dat maar echt voor twee Geldmannen. Ik ben de hotel gym even ingedoken, maar dat stelde echt niks voor, dus was met een half uur ook al wel weer klaar.

Rond half 5 waren de Disco’s klaar met winkelen en waren de kleintjes nog flink in dromenland. Sander en ik zijn toen nog even de winkels ingedoken, ook voor versnaperingen voor morgen.

Ons diner was vanavond traditioneel Mexicaans bij Casa de los Milagros, waar iedereen aan de Enchilada’s en Mexicaanse biertjes zaten. Nee, Mika en Vigo natuurlijk niet. Die hadden patatjes, quesadillas en Limonada.

Het is weer inpakken geblazen. We worden er steeds handiger in. Morgen is the Lone Star state onze eindbestemming: eens kijken hoe het gaat en of we the way to Amarillo kunnen vinden.

groetjes Daphne

Liesbeth

Liever tussen de regen dan tussen natuurbranden zitten, toch? Maar jammer is het wel.
Hoop dat jullie genoeg rust hebben gekregen om jullie reis weer voort te zetten.

Henny

Het is echt geweldig om jullieverhalen te lezen en zo met jullie mee te reizen. Vooral ook met de foto's er bij.