Discman.reismee.nl

Dag 11: Zwemles, de Breaking Bad RV Tour en Old Town

Voor ons doen konden we uitslapen. Eerst ontbijten, sinds de vakantie eindelijk geen kartonnen bordje bij het ontbijt, dat was ook weleens fijn.

Daphne, Sander en Dave gingen een RV tour doen van Breaking Bad, een serie op Netflix waarvan de buitenscenes zijn opgenomen in Albuquerque New Mexico.

De Breaking Bad RV tour was, zoals de naam al zegt, een tour mét de RV door Albuquerque, langs allerlei locaties die in de serie voorkomen. Helaas wat de replica van de RV uit de serie zélf al snel volgeboekt, dus reden wij in een andere bus met zo'n 14 man mee. Onze chauffeur, Luigi, werkte tijdens de opnamen van de serie als chauffeur en moest constant acteurs of mensen van de productie van en naar de sets rijden. Zodoende kon hij ons allerlei verhalen en anekdotes geven. De tour startte in de 'Old Town' van Abuquerque. De eerste stop was het huis van 'Jesse Pinkman' en het eindigde bij een bedrijf waar grote bedrijven hun was laten doen (denk aan tafelkleden voor restaurants of beddengoed voor hotels), op deze locatie zette Walt en Jesse hun drugslab op. Andere toffe locaties waren het huis van Walter White (wat enigszins gebarricadeerd was omdat mensen daar voor de deur selfies gingen maken en pizza op het dak gooien), het hoofdkantoor van Tuco en de autowasstraat waar Walter White werkte. Maar het leukste was waarschijnlijk wel eten in restaurant 'Twisters', wat voor de serie was omgebouwd naar 'Los Pollos Hermanos'. We kregen daar een Breakfast burrito en een softdrink.

Jeroen en mij zegt het niets, dus wij werden de oppas voor die ochtend. Vigo wilde graag naar zwemles. Hij had geluk, we hadden een mooi zwembad bij het hotel. De zwemles werd een succes, zelfs opa en oma vonden het leuk. Mika liet ons zien dat hij al een echte kikker is, hij zwemt zo het zwembad over. Daarna de jongens in bad, wij lekker douchen en heerlijk relaxen op de kamer.

Hé een appje. We zijn terug appte Dap, Sander komt jullie halen. Er is hier een leuke Old Town. Snel weer in de benen en er naar toe. Ze had gelijk het was er heel leuk. De jongens gingen nog naar de speeltuin, dus iedereen weer blij. De planning voor morgen is weer vroeg op, dus bijtijds eten hadden we bedacht. Vijf uur aan tafel dan weer vroeg naar het hotel. Tot de serveerster kwam vertellen dat de kok net ontslag had genomen. Paniek in de keuken, maar onze order kon wel doorkomen, daarna ging het restaurant dicht. Wachten en wachten en duizend excuses van de serveerster maar eindelijk na een uur a anderhalf, daar kwamen de pizza's. Gelukkig goed te eten want we hadden al wat aangebrande luchtjes geroken. Snel naar het hotel. De dag van morgen voorbereiden en lekker slapen. Nog een belangrijke mededeling, de zonnebrandcreme is uit de koffer en GEBRUIKT.

Groetjes, Anita (en Sander)

Henny

Leuk hoor om het allemaal zo mee te maken. Ik geniet van jullie verhalen

Ant

Zeker vanaf de derde alinea werd dit, wederom, een geweldig verslag van de dag! En dat eten in het restaurant, ik denk maar steeds dat we hier in NL in een takkietakkieland wonen, maar USA kan er ook wat van, blijkbaar!